poniedziałek, 5 listopada 2012

O co w tym wszystkim chodzi


Wstałem dzisiaj o 5:52, bo tylko taką godzinę był w stanie zaprogramować budzik, który na szczęście pożyczył mi gospodarz, pan Marek, w zastępstwie za mój rozładowany telefon. Stojąc sobie przed domem kiedy świtało postanowiłem, że nadszedł w końcu czas pisać co się tutaj ciekawego dzieje.

We Włodowicach mieszkam już dwa tygodnie, w tym w szkole jestem od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 - 15:00. Przyjechałem tu dzięki programowi Wolontariat Rozwija Wieś (i zaproszeniu lokalnego stowarzyszenia społeczno-kulturalnego Włodzica), ale odkąd lepiej poznałem życie Włodowic, ciągle przekonuję się, że to bardziej Wieś rozwija mnie.

Pomagam po trochu we wszystkim: głównie na świetlicy i w bibliotece. Gram w zbijaka i piłkę na WF-ach, podłączam Skypa gdy dzieci łączą się na angielskim z amerykańską szkołą, nastawiam zegarki i dzwonki po zmianie czasu, skręcam budki dla jeży (choć to uczniowie są głównymi majstrami), pilnuję dzieci na przerwach i odprowadzam je na przystanek. Od dziś ruszyliśmy z przygotowaniami do wydania pierwszego numeru gazetki, a właściwie to poważnej gazety "Szkolna Fala" (bez skojarzeń z wojskiem proszę). Przygotowujemy się też do konkursu historycznego z wiedzy o patronie szkoły świętym Wojciechu. W czwartek pierwsza projekcja z cyklu Filmowych Popołudni

Przykładowy quiz:

1. Kiedy urodził się św. Wojciech? a) ok. 896 r., b) ok. 956 r., c) ok. 1010 r.
2. Ile wynosił okup za ciało św. Wojciecha? a) 2 tysiące florenów, b) 4 tysiące florenów, c) tyle złota, ile ważyło ciało świętego
3. Gdzie urodził się święty Wojciech? a) w Libicach, b) w Gnieźnie, c) w Krakowie

Z tymi pytaniami dzieci radzą sobie bez problemu. 

Co równie ważne, po szkole mieszkam u świetnych ludzi, a tak dobre obiady jadłem wcześniej tylko u babci Krysi.  

Na blogu tym będą pojawiały się informacje o tym jak mi się żyje, jak żyje się ze mną dzieciom, co dzieje się w szkole, Włodowicach w ogóle i z rozpędu w Nowej Rudzie. Dla niedowiarków – dzieje się wiele, niedawno grał tu Krzysztof Krawczyk, a w przeszłości Big Cyc.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 
;